Interview met Fulco Ottervanger (Stadt, De Beren Gieren)


Met Blackpool waagde ik me al eerder aan interviews met artiesten - check mijn interviews met Ought en The Antlers - maar die waren telkens kort en via e-mail. Ditmaal ging ik een stapje verder. Ik sprak een halfuur met Fulco Ottervanger, een held uit Gent die dit jaar met Stadt en De Beren Gieren fantastische albums heeft uitgebracht. 

Hij werd eens in De Morgen omschreven als "een hyperkinetische kerel met pirouettes in de vingers en in het hoofd." Maar ik ontmoette een relaxte, sympathieke dertiger met een passie voor schoonheid, beelden en muziek. We spraken over zijn veelzijdige muziekcarrière en zijn al even gevarieerde lijst met platen die hem recentelijk hebben geïnspireerd. Beluister het gesprek, of download het opdat je mijn zoetgevooisde stem voor altijd op jouw iPod hebt staan. Mijn lompheid krijg je er rond 12.35 gratis bij.

Fulco's albums van het moment:
Johann Sebastian Bach - Partita's
Willem Breuker - Johan Van Der Keuken: Music For His Films (1967-1994)
Timber Timbre - Hot Dreams


0 reacties :

Een reactie posten